چریک

چریک
قالب وبلاگ

 

 وزارت خارجه آمریکا در روزهای 6 و 7 خرداد میزبان همایشی در خصوص استفاده از بازی‌های رایانه‌ای برای اهداف جدی‌ مانند آموزش، تغییرات اجتماعی و حل مشکلات واقعی جهان بود.

این همایش در دو روز و در دانشگاه جورج واشنگتن برگزار شد. در روز اول همایش سخنگویان دولتی و غیردولتی و کارشناسان بازی‌های رایانه‌ای از سراسر آمریکا به بیان نظرات خود پرداخته و طراحی بازی‌های تجاری، جنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت. در روز دوم نیز این فرصت به شرکت‌کنندگان همایش داده شد تا به ارائه برنامه‌های خود در مورد ایجاد بازی بپردازند.

در این همایش سازندگان بازی‌های تجاری، آژانس‌های بین‌المللی، نمایندگان ناسا و سازمان‌های غیرانتفاعی و دانشگاهی شرکت کردند. برگزارکنندگان این همایش هدف از آن را ایجاد ارتباط بین فناوری و دیپلماسی و کمک به توسعه دیپلماسی آمریکا اعلام کرده‌اند.

فرح پندیث، نماینده ویژه اجتماعات مسلمانان در وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفته است: «دیپلماسی خارجی و بازی‌های رایانه‌ای نقش مکمل یکدیگر را دارند چرا که این بازی‌ها می‌توانند سبب افزایش خرد جمعی در حل مشکلات پیچیده شوند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «62 درصد مردم مسلمان جهان را جوانان زیر 30 سال تشکیل می‌دهند که می‌توانند به بازی‌های رایانه‌ای بپردازند. این جوانان با شرکت در شبکه‌ها اجتماعی و از طریق آهنگ و موسیقی و یا دیگر فعالیت‌های آن‌لاین سبب ایجاد تحولات جهانی می‌شوند.»

آسی بوراک یکی از رؤسای سازمان "بازی برای تغییر" نیز در این همایش اظهار کرده است: «اشخاص علاقمند به ساخت بازی‌های جدی باید ابتدا مخاطب و بافت بازی را مشخص سازند، مثلاً این که آیا بازی قرار است در خانه بازی شود و یا این که در کلاس درس و یا مرکز اجتماعی.»

آسی بوراک، افسر سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی و یکی از سازندگان بازی "سازشگر" (PeaceMaker) است. بازی سازشگر بر آن است تا نوجوانان فلسطینی را ترغیب کند که با رژیم صهیونیستی صلح کنند.

در واقع می‌توان گفت که هدف از برگزاری این همایش چگونگی ساخت بازی‌هایی چون سازشگر است تا از این طریق آمریکا بتواند در عرصه سیاست‌های خارجی و نیز دیپلماسی عمومی اهداف مورد نظر خود را به ویژه در کشورهای مسلمان پیش ببرد.

همان‌طور که فرح پندیث نیز اشاره کرد، اکثر جمعیت مسلمانان را جوانان زیر 30 سال تشکیل می‌دهند و طبیعتاً آمریکا می‌توان نگرش‌های آنها را با ساخت چنین بازی‌هایی آن طور که مایل است تغییر دهد.

نیروی دریایی آمریکا چند هفته قبل در راستای ایجاد تغییرات اجتماعی از طریق بازی دست به ارائه پروژه‌ای به نام "MMOWGLI" (بازی جنگی آن‌لاین چندنفره از طریق اینترنت) زد که این نخستین بازی جنگی نظامی آن‌لاین است که برای استفاده و بازی عموم عرضه می‌شود. پیش از این پروژه نیز، بازی آن‌لاین دیگری به نام "آمریکای 2049" ارائه شد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 12 خرداد 1390برچسب:بازی رایانه ای , وزرات , امور خارجه , آمریکا , ضد ایران , بازی رایانه ای , ضد اسلام, ] [ 19:40 ] [ مهدی انوری مقدم ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان 111100000چریک سایبری000001111 و آدرس cayber-partizan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 249
بازدید کل : 14735
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1